Sonim XP3 Enduro geel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sonim XP3 Enduro geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Kees06 19-10-2010
Geschreven voor: Sonim XP3 Enduro geel

Eindelijk een no nonsens telefoon, doet waar hij voor gemaakt is.
Ben ruig met telefoons e.d., maar deze kan tegen een stootje, mede om die reden aangeschaft.
Werkt goed met parrot in de auto, heb het ding ook puur voor het bellen en voor de rest hoeft hij niet meer te kunnen.
Kortom ben zeer tevreden met dit toestel.

Kristiaan711 18-05-2010
Geschreven voor: Sonim XP3 Enduro geel

Eindelijk dacht ik DE gsm gevonden te hebben. Na het laden van de batterij blijkt echter dat ik onverstaanbaar ben voor de personen die mij bellen. Ik bracht dus de telefoon terug naar de winkel. Daar krijg ik te horen dat ik 10 dagen moet wachten op een omruiling. Als zelfstandige heb ik een gsm nodig voor mijn broodwinning.
Voor mij geen sonim meer, dank u wel.

Job555 16-01-2010
Geschreven voor: Sonim XP3 Enduro geel

Sonim XP3 sinds twee weken in bezit. Stoer toestel, aangeschaft vanwege frequent buitengebruik bij motorrijden, wielrennen & hardlopen. Wel wat groot voor sportief gebruik....
Grootste nadeel tot nog toe: slechte verstaanbaarheid voor de ontvanger van gesprekken.
Zelfs als ik mijn stem verhef blijft het behelpen en moet ik vaak dingen herhalen. Iets beter wel als je het volume op vol zet, maar dan vallen je eigen oren eraf..
Een groot nadeel eigenlijk wel, voor een telefoon....

bidnietvoorbruinebonen 21-09-2009

Sonim telefoon:

Een week getest met een gebruikt toestel, type XP3 Enduro. Direkt valt op dat het toestel toch wel fors groter lijkt dan de huidige (Nokia) toestellen. Het formaat is vergelijkbaar met de toestellen van een jaar of wat terug of met de huidige uitgebreide toestellen, niet onoverkomelijk veel groter dus. De toetsen zijn duidelijk en erg goed te bedienen, ook op gevoel. De menustruktuur wijkt zo nu en dan wel af van de Nokia maar is zonder gebruiksaanwijzing nog wel te volgen.

Erg handig is de usblader, nooit meer op zoek naar een lader, behalve met de bijgeleverde lader kan dus ook gewoon via een standaard usbdraadje aan je pc/laptop geladen worden. Via dat draadje en de Sonim software kan je dan ook je adresboek bewerken en sms verzenden, de Sonim software lijkt handiger en heeft minder poespas dan de Nokia suite. Synchroniseren met Outlook kalender heb ik niet getest, persoonlijk geen behoefte aan. De bevestiging voor een handstrap of zelfs een riempje is ruim en zit op de juiste plaats, midden bovenaan het toestel aan de achterkant. Ongeveer de enige gadget is de zaklamp, toch wel handig!

Nadeel is wel dat de 'op' toets onmiddelijk verbinding maakt met internet, broekzakbellen kan hierdoor een dure grap worden zonder internet abbo. Dit schijnt uitgezet te kunnen worden maar dat heb ik zo snel niet kunnen vinden. Connectie via bleutooth met mn carkit (Alpine radio met ingebouwde Parrot) koste de eerste keer wat moeite, daarna altijd prima en vlot verbinding. Helaas zijn het adresboek en andere functies niet bruikbaar via mijn carkit dus zit je in de praktijk toch met het toestel in handen om zelf een nummer te kiezen, het gesprek gaat dan wel gewoon via de carkit. De krasvastheid van het schermpje is waarschijnlijk vergelijkbaar met andere toestellen.

Gedurende de week een paar keer gehad dat de tegenpartij mij niet kon horen, alleen wat gerommel en geruis. Mogelijk is dat elke keer na een onderdompeling geweest en loopt de microfoon vol. Dit zou nog getest kunnen worden. Ook blijft het toestel (net) niet drijven en vermeld dat gebruiksaanwijzing dat zout water beter vermeden kan worden. Voor gebruik op (zout) water waarbij het vrijwel zeker nat wordt zou ik het toestel dus alsnog in een boterhamzakje knopen zodat het in noodgevallen wel bij de hand is zonder dramtische gevolgen voor het toestel.

Al met al een prima toestel, Zeker een aanrader voor buitenwerkers en watersporters. Vooral het idee dat je niet continu op hoeft te letten voor vocht en stoten geeft een vrij gevoel. Echter moet de levensduur nog uitwijzen of de TCO vergelijkbaar is. De drie jaar onvoorwaarlijke garantie gaat daar zeker bij helpen, nu hebben een hoop toestellen een levensduur van rond de twee jaar.

ykkye 24-04-2009
Geschreven voor: Sonim XP3 Enduro geel

Absoluut te gek. Stoer, simpel en exact wat een telefoon moet doen.
Jalouzie bij de vrienden want het is een indrukwekkend ding.
Een echte topper !

Martijn R 03-04-2009
Geschreven voor: Sonim XP3 Enduro geel

Ik zocht een geen gezeik telefoon en dat is dit ook.
Ja het is een koelkastmodel zoals de vorige gebruiker al vertelde, maar ik vind het prettig omdat dat alles makkelijker maakt, je hoeft niet meer met je pink te toetsen.
Als je een uitgebreide telefoon zoekt is dit niets maar als je gewoon een no-nonsense telefoon zoekt is deze prima, hij is sterk, waterdicht, helder scherm en makkelijk in het gebruik.
en ik vind eigenlijk wel dat hij er een stuk stoerder uitziet dan andere telefoons, het lijkt wel een stuk gereedschap.

ruud-1968 21-02-2009
Geschreven voor: Sonim XP3 Enduro geel

Een telefoon model koelkast,erg groot en lomp.Toetsenbord-beveiliging is waardeloos.Samenwerking met de car-kit (parrot) slecht,adressenbestand is niet te regelen.Bovendien erg duur. Als je de telefoon op zijn harst zet is hij HEEL GOED te horen,dus voor in de bouw een groot voordeel.

jacco1967 05-02-2009
Geschreven voor: Sonim XP3 Enduro geel

Deze XP3 is sinds gisteren in mijn bezit.
Keurig verpakt met adapter en USBkabel.Hij kan namelijk ook via de USBpoort van je PC geladen worden.Degelijke afwerking,zwaar en met een rvs achterkant(met rubber laag).De onderzijde is voorzien van een rubber klepje dat je goed dient vast te drukken nadat je klaar bent met opladen.Dit is tevens het zwakste punt van het toestel, als je dit vergeet goed te sluiten staat de binnenzijde van het toestsel bloot aan stof en vocht.
De PCtoolssoftware is eenvoudig in alle opzichten, maar voldoet ruimschoots voor mij,ringtones,foto's en telefoonboekbeheer alsmede Outlook Sync gaan voorbeeldig.
Smsen gaat een beetje anders als met de gevestigde merken maar went snel.
Tot nu toe geen minpunten.
En dat is ook positief.